Wednesday, December 28, 2011

Terima kasih kepada sahabat dan penulis Kanser Payudara

JUST A SHORT ENTRY .....

Semasa perjalanan balik dari Terengganu, Prof. Hasanah hantar SMS berkenaan dengan buku Kanser  Payudara dan Usia Emas. Semua buku yang baru terbit memang aku tak tengok dan pegang lagi. Kalau ikutkan hati tak sabar-sabar nak pegang dan belek buku tu semua, tapi bersabar sajalah. Nanti ada masa yang sesuai pergi ofis dan tengok buku tu semua. Sabar, sabar (urut dada). Prof. Hasanah kata beliau akan mengirimkan satu naskhah buku Kanser Payudara.

Semalam, tiba-tiba dengar bunyi hon motor posmen. Tengok-tengok, buku Kanser Payudara dah samapi. Ya Allah, excitednya tengok. Tambah kulit luarnya gambar penulis sendiri, sahabatku. Lepas rinduku tengok buku dan gambar sahabatku itu. Terima sahabat kerana sudi poskan buku tersebut untuk saya. Amat berharga bagi saya ....

Pada hari ni, dapat pula mesej daripada bos menyatakan buku-buku yang baru terbit tu akan dilancarkan di USM Pulau Pinang, pada 5 Jan 2012, dan bertanya sama ada aku nak pergi ke tidak. Betapa gembiranya hatiku dengan pelawaan tu. Syukur Alhamdulillah. Memang aku berhasrat nak menghadiri pelancaran tu ... nak tengok betapa glamornya buku yang akan dilancarkan; sebahagian daripada ttitik peluhku!!! Selepas ni, aku tak tauh sama ada boleh menyumbang seperti sebelum ni atau tidak ... 

Kalau tak dijemput pun, aku berhasrat nak hadir juga, secara senyap-senyap, dengan syarat abah ada dan  baik hati boleh menghantarku menghadiri majlis itu. Bukan setakat nak lihat pelancaran tu, tapi aku rindu dengan penulis-penulisku yang semuanya dah menjadi sahabatku. Nak berjumpa mereka di KB tak tahu bila lagi. Insyaallah ... aku akan menemui mereka masa pelancaran nanti.

Esuk, pergi Dewan nak tengok buku-buku tu semua ...


No comments:

Post a Comment