Sunday, February 12, 2012

I cried after watching this video

Video ini penting sebagai peringatan kepada semua yang bergelar anak ...
(Sila hentikan muzik blog dahulu)
                      
... Termasuklah diriku dan suami, kerana suami masih mempunyai ibu dan ayah, dan aku masih mempunyai ibu dan ayah mertua. 

Menjaga orang tua memang memerlukan banyak kesabaran. Apabila dilakukan dengan penuh keikhlasan dan kasih sayang, insyaallah ... ia akan memberikan keberkatan dalam hidup kita. Dan ... yang paling penting, ia akan menjadi kenangan yang sangat berharga dan terindah dalam hidup kita hingga ke akhir hayat, setelah mereka meninggalkan kita.

Dengan kenangan itu jua, kita tidak akan pernah lupa mendoakan ibu bapa yang telah pergi sepanjang hayat kita. Memang itu jugalah caranya untuk kita dapat berbakti kepada ibu bapa yang telah pergi ... Amat rugilah anak-anak yang tidak menjaga atau yang telah membelakangkan ibu bapa mereka semasa hayat mereka, kerana setelah ibu bapa pergi, tiada seorang pun insan di dalam dunia yang dapat menggantikan mereka ... dan anak-anak tiada kenangan manis yang abadi menjaga ibu bapa untuk diingat-ingat sepanjang hayat.

Sama-samalah kita mendoakan dan menghadiahkan Al-Fatihah kepada ibu bapa kita, sama ada yang masih hidup atau yang telah pergi ...

 ... Al-Fatihah ...

No comments:

Post a Comment